torsdag 26. januar 2012

Ny vri

Satt å knotet noe forferdelig med ett siklesmekke, tenkte å prøve å sy sikksakk istedenfor falsk overlock (som jeg ikke syns blir noe fint).Etter mye krangling og x-antall spretting av sømmer da maskinen ikke taklet to lag med stoff og sikksakk, endte det opp med falsk overlock alikevel. 
Men på neste forsøk prøvde jeg noe nytt. Jeg sydde på vrangen først, og vrengte det og sydde en rettsøm til på rettsiden. Syns ikke det ble så værst jeg? 

Måtte prøve en til også:

2 kommentarer:

  1. Fin smekke. Er det jersey og fleece du syr i? Før jeg kjøpte overlock så sydde jeg mye smekker i jersey og fleece. Jeg kastet ikke over, sydde bare sammen med diverse pyntesømmer og det funka fint. Jersey og fleece rakner ikke :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Den øverste er jersey og fleece, den nederste er interlock =)
      Der ga du meg en idè gitt! Til nå har jeg sydd en rettsøm først, og så over der igjen med falsk overlock. Men når jeg tenker meg om så er de jo mye finere med bare rettsøm, når jeg klipper kantene. Så de kommer ikke til å revne om jeg feks kun har rettsøm eller pyntesøm?

      Slett