onsdag 25. januar 2012

Sikle på ny maskin..

Jeg krangler så mye med min kjære AEG at jeg ikke gidder å prøve å sy engang. Iallefall ikke det jeg har lyst å prøve meg på. Den funker fint til å sy rettsøm, men med en gang jeg skal begynne med sikksakk/overlock og gjerne svinge litt begynner den å krangle. Trodde først det var jeg som var helt elendig, men leser rundt på forskjellige forum at flere har like problemer. I går bestemte den seg for å prøve å dra jersystoffet ned til undertråden.. Og samtidig snurre overtråden x antall gang rundt spolehuset, hehe.
Men det er jo et hav av forskjellige maskiner å velge mellom!
Akkurat nå er det Brother NV50 som står i fokus, den har jo alt jeg trenger pluss litt til, hihi =)


1 kommentar:

  1. Min AEG sydde greit nok, men har hørt det ikke gjelder alle av de maskinene... Men det viktigste den gjorde var å sette i gang sylysten og etter noen måneder bytta jeg den ut med en Singer QS 9960 og en Singer overlock. Har ikke angra et minutt på det, en helt annen syverden for å si det sånn! Lykke til i jakten på ny maskin :)

    SvarSlett